Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a toyotaemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

BrandZ Top 100:

Változatlanul a Toyota a világ legértékesebb autógyártója

2018-06-04 

Márkaértékét öt százalékkal növelve megőrizte első helyét a világ legértékesebb autógyártói között a Toyota, derül ki a tizenharmadik alkalommal kiadott BrandZ Top 100 globális kutatásból.

Soha nem voltak még ilyen értékesek a világ legnagyobb vállalatai. A világpiacot vezető kilenc legnagyobb márka értékének példátlanul magas arányú (23-92%) emelkedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a BrandZ Top 100 lista összértéke 748 milliárd dollárral (+21%) nőtt; soha ilyen összegű gyarapodás nem volt még tapasztalható ebben a körben.

A technológiai szektor szereplőinek immár hagyományos szárnyalása mellett az idei évben a tartós fogyasztási cikkeket értékesítő vállalatok és ehhez közvetlenül kapcsolódva az online fizetési szolgáltatók mutattak fel számottevő mértékű növekedést, némileg átrendezve az erőviszonyokat a Kantar Millward Brown piackutató szervezet által összeállított, a világ száz legértékesebb globális nagyvállalatát tömörítő listán, az idén tizenharmadszor kiadott BrandZ Top 100 rangsorban.

 

 


Az autóipar, illetve a közlekedési szektor jelentőségét mutatja, hogy képviselőik az új szereplők között, illetve a legintenzívebben növekedő vállalatok körében is helyet követeltek maguknak. Előbbinél a 81. helyen debütáló Uber (16,045 milliárd USD), utóbbinál a 60 százalékot erősödő Tesla (9,415 milliárd USD) került a figyelem középpontjába.

Az autóipar összességében hét százalékkal, 149,6 milliárd dollárral növelte súlyát a százas listán, ami különösen értékes annak fényében, hogy tavaly stagnált az iparág összértéke. A tíz legértékesebb autógyártó összértéke egy százalékkal emelkedett egy év alatt, ugyanakkor közülük csak öten fértek fel a száz legnagyobb világcéget tömörítő listára: a tavalyi 100. helyezett Nissan idén már lemaradt erről a megtiszteltetésről.

A növekedésért az elemzők szerint elsősorban a szabadidőjárművek voltak felelősek. Tovább halványodott a választóvonal a tömeg- és prémium piacok között: előbbiek a technológiai tartalom általános gyarapításával, utóbbiak a karosszériaváltozatok számának növelésével és a fiatal közönség igényeihez igazodó, megfizethetőbb belépő modellek bevezetésével erősítették pozíciójukat.

Ahogy ebben az évtizedben egyetlen kivétellel mindig, idén is magasan a Toyota a legértékesebb autógyártó. Helyet cserélt ugyanakkor egymással a két legnagyobb európai szereplő, míg a Ford, amely 2011-ben még fele annyit ért, mint a Honda, második éve vezet a japán gyártó előtt, noha előnye alaposan megcsappant. Nagy visszatérő a Volkswagen, amely a felmérések tanúsága szerint márkaként, illetve a személyes ajánlás terén megerősödött, ugyanakkor az elmúlt évek botrányai miatt a fogyasztók hitüket vesztették a vállalatban.

Teljesen új szereplő a Maruti Suzuki; érdekes lesz jövőre látni, hogy a vállalatcsoport és a Toyota között 2018 május végén aláírt fejlesztési együttműködési szerződés hogyan befolyásolja az indiai-japán autógyártó értékét.