Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a toyotaemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

A FOUR története

A FOUR története

 

 

GT-FOUR

Egy név, ami mindmáig a teljesítmény szimbóluma; egy ikon a '80-as és '90-es évek rallypályáiról; a precizitással és magabiztossággal megzabolázott erő megtestesülése. 20 éve már, hogy a Celica GT-FOUR utoljára rajthoz állt, ám öröksége tovább él: most az új GR Yaris ultramodern összkerékhajtási rendszere, a GR-FOUR formájában.

 

 

Győzelem minden útburkolaton

A GT-FOUR igazi legenda volt - és még most is az. Íme néhány fejezet egy olyan gép dicsőséges történetéből, ami nemcsak arra született, hogy az autózás szerelmesei felhőtlenül élvezhessék a vezetést, hanem arra is, hogy a motorsport legmagasabb szintjén halmozzon győzelmet győzelemre.

 

Celica ST165 GT-FOUR országúti modell

1986 – 1989

Motor 2.0 DOHC Turbo (3S-GTE)
Teljesítmény 185 LE
Nyomaték 249 Nm
Tömeg 1.480 kg

 

A negyedik generációs Celica kupé alapjaira épített ST165 GT-FOUR modellben állandó összkerékhajtási rendszer és - akkoriban - Japán legerősebb 2,0 literes motorja működött. A nagyobb lökhárító-légbeömlői és jellegzetes matricázása miatt könnyen megkülönböztethető GT-FOUR tökéletes gép volt a Toyota Team Europe (TTE) számára a WRC-kupáért vívott küzdelemhez.

Celica ST165 GT-FOUR rallyautó

1988 – 1991

Első WRC futam 1988 Tour De Corse
Első WRC győzelem 1989 Rally Australia
WRC győzelmek 13
WRC bajnoki címek 1990 WRC egyéni bajnokság

Az ST165 Celica GT-FOUR nem csupán a Toyota első összkerékhajtású rallyautója volt, hanem egyben a legelső Toyota is, ami a Rally Világbajnokság (WRC) legfelső szintjén versenyzett. A lendületes 1988-as bemutatkozást és az 1989-es első győzelmet követően Carlos Sainz már 1990-ben megszerezte a WRC egyéni bajnoki címét a ST165 GT-FOUR volánja mögött.

Celica ST185 GT-FOUR országúti modell

1989 – 1993

Motor 2.0 DOHC Turbo (3S-GTE)
Teljesítmény 225 LE
Nyomaték 304 Nm
Tömeg 1.390 – 1.520 kg

 

Az ST185 GT-FOUR alapja az ötödik generációs Celica volt. A japán piacon GT-FOUR RC, Európában pedig Carlos Sainz Limited Edition néven ismert gépet sorszámozott plakettje, látványos gépháztető-szellőzőnyílásai és kis tömegű lökhárítói különböztették meg a modellcsalád többi tagjától. A homologizációhoz mindössze 5000 darab ST185 GT-FOUR készült.

Celica ST185 GT-FOUR országúti modell

1992 – 1994

Első WRC futam 1992 Monte Carlo Rally
Első WRC győzelem 1992 Safari Rally
WRC győzelmek 16
WRC bajnoki címek ’92, ’93, ’94 egyéni bajnokság és ’93, ’94 gyártók bajnoksága

 

Celica ST205 GT-FOUR országúti modell

1994 – 1999

Motor 2.0 DOHC Turbo (3S-GTE)
Teljesítmény 255 LE
Nyomaték 304 Nm
Tömeg 1.390 – 1.440 kg

A jellegzetes, 'fix fényszórós', hatodik generációs modell alapjaira épített Celica ST205 mindmáig a legerősebb GT-FOUR modell. Limitált sorozatban, mindössze 2500 példányban készült, méghozzá könnyű alumínium gépháztetővel, tuningolt négydugattyús féknyereggel, és - a továbbfejlesztett turbótöltőnek és közteslevegő-hűtőnek köszönhetően - plusz 30 lóerővel. Az autó építőinek szeme előtt egy újabb WRC-kupa megszerzése lebegett.

Celica ST205 GT-FOUR rallyautó

1994 – 1997

Első WRC futam 1994 Rally GB
Első WRC győzelem 1995 Tour De Corse

WRC győzelmek

1
WRC bajnoki címek 0

 

A papírforma szerint a ST205 GT-FOUR modellben minden adott volt a sikerhez: bajnoki génállomány, remek aerodinamika és különleges turbólyuk-kiküszöbölő rendszer. Sajnos Auriol korzikai diadala és az új-zélandi második-harmadik-negyedik befutó sem volt elég az autóban rejlő lehetőségek kibontakozásához, és a csapat 1998-ban már az új Corollára váltott.