Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a toyotaemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

AMINT LESZ ITTHON HIDROGÉN TÖLTŐÁLLOMÁS, HAZÁNKBA IS MEGÉRKEZHET A VADONATÚJ TOYOTA MIRAI

Energetikai szakértők egyre szélesebb köre véli úgy, hogy a jövő abszolút zöld energiaforrása a hidrogén lehet, amelyet a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedés mellett az épületek energiaellátása, hűtése/fűtése területén is sikerrel alkalmazhatnak a jövőben. Leghamarabb a közúti közlekedésben és áruszállításban érkezhet el az áttörés, amelyért gőzerővel dolgozik a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács.

A hidrogén töltőállomások gombamód szaporodnak Európa-szerte, a hazai szakpolitikai 2020-ra minimum két magyarországi töltőállomás megnyitását irányozta elő, amelyet persze jelenleg felülírhat a koronavírus miatt kialakult helyzet. A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás vezető fejlesztője, az ezzel a technológiával kapcsolatos  mintegy 5700 szabadalmat versenytársaival ingyenesen megosztó Toyota kínálatában immár a jövő új zéró emissziós meghajtásával működő személyautó, busz, teherautó és targonca is szerepel. A Toyota legújabb hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a második generációs vadonatúj Mirai kiterjeszti a hidrogén üzemű tiszta mobilitásban rejlő lehetőségeket: új, háromtartályos tárolórendszerének és teljesen újratervezett hidrogén üzemanyagcellájának köszönhetően akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot kínál. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/liter teljesítménysűrűséget kínál, így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű, ráadásul a modell a Toyota moduláris TNGA platformjára épül, amely kiemelkedően dinamikus vezethetőséget, kezes irányíthatóságot és formatervezési szabadságot tett lehetővé. A Toyota üzemanyagcellás technológiájának továbbfejlesztése még dinamikusabbá, még takarékosabbá teszi a járművet, amelynek immáron formavilága is a felsőkategóriás szedánok megjelenését idézi.

2014-ben a Toyota példát mutatott a világnak a hidrogén üzemű Mirai szedán megalkotásával. A márka most készen áll arra, hogy a második generációs modell bemutatásával új magasságokba emelje fejlett, emissziómentes üzemanyagcellás gépkocsiját (FCEV). A Mirai nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a világ elkezdjen tudatosan gondolkodni a jövő tiszta és fenntartható hidrogénalapú társadalmának megvalósításán. A Mirai műszakilag kifinomult, ugyanakkor példamutatóan praktikus jármű, amely könnyedén, percek alatt feltölthető. Egy feltöltéssel mintegy 500 kilométert képes megtenni, és tiszta vízen kívül semmi mást nem bocsát ki. A modell bemutatása óta közel 10 ezer darab talált gazdára, miközben a Toyota a világ meghatározó jelentőségű piacain aktívan támogatta a hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztését. Mindez azonban csak a kezdet volt: az új Mirai kapcsán megvalósított technológiai fejlesztések, a műszaki kiválóság, a kiemelkedő menetdinamika és látványos formavilág új szintre emelik a modellt, amely minden korábbinál népszerűbbé teheti a jövő abszolút zöld meghajtását.

A tervek szerint a Mirai 2020 végétől lesz kapható, kezdetben Japánban, Észak-Amerikában és Európa azon országaiban, ahol már rendelkezésre áll a szükséges infrastruktúra, alapfeltétel ugyanis minimum egy hidrogén töltőállomás megléte. A forgalomba kerülő, új generációs modell sokkal több lesz környezetbarát autónál: meggyőzően demonstrálja, hogy igenis lehetséges olyan hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművet (FCEV) építeni, amely egyszerre hódíthat lenyűgöző formavilágával és élvezetes vezethetőségével.

Az üzemanyag-fogyasztás kritikus szempont: a Toyota az üzemanyagcella rendszer tökéletesítésével és a nagyobb fedélzeti hidrogéntartályok alkalmazásával 30 százalékkal kívánja megnövelni a Mirai hatótávolságát. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/literes teljesítménysűrűséget kínál, ami 33 százalékkal kedvezőbb a jelenlegi Mirai értékénél. Így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű lett: az új egység mindössze 25 liternyi helyet foglal el, vagyis lényegesen kevesebbet, mint egy átlagos háromhengeres benzinmotor. Éppen ezért az új modell már három (egy hosszú és két rövid) hidrogéntartályt is kaphatott, amelyek együttesen kb. egy kilogrammal több hidrogén képesek tárolni, mint a jelenlegi modell.

 

„Olyan autót igyekeztünk építeni, amit ügyfeleink minden nap vezetni akarnak, ami érzelemgazdag, tetszetős formatervvel rendelkezik, és olyan dinamikus, közvetlen menetteljesítményekkel bír, amelyek mosolyt csalnak az ember arcára.” – avat be Yoshikazu Tanaka, az új Mirai főmérnöke. „Azt szeretném, ha ügyfeleink azt mondanák: 'nemcsak azért döntöttem a Mirai mellett, mert hidrogén üzemű, hanem mert megkívántam az autót - az üzemanyagcella szinte mellékes érv volt.' A jövőben ezt a szemléletet követve folytatjuk fejlesztő munkánkat, és bízunk benne, hogy az új Mirai kulcsszerepet játszik majd a hidrogénenergia-alapú társadalom megvalósulásában.”

 

Az új Mirai formatervével azonnal kedvező hatást gyakorol a szemlélőre: mélyen húzódó vonalaival, elegáns arányaival, kecses, feszes karosszériájával, valamint nagyméretű, 20 colos kerekeivel, amelyek együtt erőteljes, karakteres megjelenést sugároznak. Az utasteret egyszerű, modern környezetként álmodtuk meg. Hívogató, kényelmes hangulatot teremt, és  erősíti az érzést, hogy a Miraiban egyaránt élmény a vezetés és az utazás. A belső tér legfontosabb elemei a 12,3 colos központi kijelző, valamint a vezetőt körülölelő műszerfal. Az új platformnak és az intelligens helykihasználásnak köszönhetően az új modell a korábbi négy helyett öt férőhelyet kínál. A magával ragadó formaterv szabad megvalósítását annak az ultramodern, hátsókerék-hajtású, moduláris padlólemeznek az alkalmazása tette lehetővé, amit a kezdetektől úgy terveztünk, hogy a legkülönfélébb hajtásláncok – köztük a hidrogén üzemanyagcella – befogadására alkalmas legyen. Ez a platform még merevebbé teszi az új Mirai karosszériáját. Az ebből adódó dinamikusabb, közvetlenebb vezethetőség a mélyebb tömegközépponttal együtt élvezetessé és könnyeddé teszi az autó irányítását.

Az üzemanyagcella rendszer teljesítményének tökéletesítése nem csupán a hatótávolságot nyújtotta meg, de lineáris, kifinomult kezdeti gázreakcióval és elegáns vezetési érzettel vértezte fel az új Mirait: tökéletes az összhang a gázparancsok és a gyorsulás között. Az autó kanyargós úton könnyedén mozog, autópályán ugyanakkor a teljes sebességtartományban magabiztos teljesítmény-tartalékokat mutat.

Új Mirai előzetes – vázlatos műszaki adatok

Teljes hosszúság (mm)

4975

Teljes szélesség (mm)

1885

Teljes magasság (mm)

1470

Tengelytáv: (mm)

2920

Hajtáslánc

Hátsókerékhajtás

Utasok száma

5

Hatótávolság

kb. 30%-kal nagyobb, mint a jelenlegi modell esetében