Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a toyotaemilfrey.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el

Toyota GR Supra

A legenda visszatér

A több mint 50 évnyi gazdag hagyományokat hordozó új Toyota GR Suprában legjobb mérnökeink tudása ölt testet. Lelkesítő teljesítményével, lenyűgöző kiegyensúlyozottságával és agilitásával ez az autó a vezetés vegytiszta örömét kínálja az autózás rajongóinak. 

Az autó bevezetésének első évében 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg az új Toyota GR Supra. Ők lesznek az elsők, akik kiélvezhetik ezt a letisztult, vérbeli sportkocsit, emellett pedig Supra-tulajdonosként számos különleges előnyben részesülnek majd.

 

Érezze az autót!

Az új Toyota GR Supra elöl elhelyezett, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. Országút vagy versenypálya, egyre megy: ez a nagy teljesítményű sportkocsi 340 lóerőt hoz ki 3,0 literes turbómotorjából - és ez a titka a mindig rendelkezésre álló erőnek és az azonnali reakciónak.

 

 

Versenyautós gének

Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.

 

 

A Supra szellemisége

A Supra összes generációját azonos genetikai kód köti össze: két alapvető jellemvonás, amelyek minden kultikus sportkocsinkban megjelentek, és egészen a 2000GT modellig vezethetők vissza. Az egyik a sima járású, élénk gázreakciókat kínáló soros hathengeres motor, a másik pedig az orrmotoros-hátsókerékhajtású konfiguráció. Ez a vegytiszta, hibátlan vezetési élmény igazi garanciája.

 

2000GT

Motor
2,0 és 2,3 literes soros hathengeres

Gyártás időszaka
1967-1970

Teljesítmény
109-től 150 lóerőig

Gyorsulás 0-100 km/órára
8,6 másodperc

A40

Motor
2,0, 2,6 és 2,8 literes soros hathengeres

Gyártás időszaka
1978-1981

Teljesítmény
110-től 123 lóerőig

Gyorsulás 0-100 km/órára
10,2 másodperc (2.8)

A60

Motor
2,0 és 2,8 literes soros hathengeres

Gyártás időszaka
1981-1986

Teljesítmény
125-től 178 lóerőig

Gyorsulás 0-100 km/órára
9,8 másodperc (2.8)

 

A70

Motor
2,0 és 2,5 literes soros hathengeres, valamint 3,0 literes turbótöltésű soros hathengeres

Gyártás időszaka
1986-1993

Teljesítmény
160-tól 276 lóerőig

Gyorsulás 0-100 km/órára
6,4 másodperc (3.0)

A80

Motor
3,0 literes soros hathengeres és 3,0 literes ikerturbós soros hathengeres

Gyártás időszaka
1993-2002

Teljesítmény
276-tól 326 lóerőig

Gyorsulás 0-100 km/órára
4,6 másodperc (3.0 turbo)

 

 

Toyota GR Supra

Műszaki adatok

 

 

Az érzés a lényeg

Az új Toyota GR Supra fejlesztésénél nemcsak a puszta teljesítményadatok vagy köridők számítottak – sokkal inkább az, hogy a vezető mit érez a kormánykerék mögött. Felvillanyozó teljesítményével, kiegyensúlyozottságával és fordulékonyságával az új Toyota Supra a vezetési élmény csúcsára röpíti az autózás szerelmeseit.

Élvezetesen uralható

Az új Toyota GR Supra egy telivér sportkocsi. A rövid tengelytávolság, a széles nyomtáv, a kis tömeg, az alacsony súlypont és a rendkívül merev karosszéria tökéletes kombinációjának köszönhetően az autózás szerelmesei az erő, a fordulékonyság és a precíz irányíthatóság magával ragadó élményére számíthatnak. Ez a fajta vezetési élmény nem tűr kompromisszumokat.

 

Bármikor készen áll

Az adaptív futómű (AVS) fontos szerepet játszik az új Toyota GR Suprában. A különleges MacPherson rugóstagos első és az öt lengőkaros hátsó futómű kényelmes rugózást kínál, amikor a vezető kellemes autózásra vágyik, de tűpontos uralhatóságot biztosít, amikor ki akarja élvezni a sportkocsi képességeit.

 

50:50. Nincs kompromisszum

Az új Toyota GR Supra orrmotoros-elsőkerékhajtású építési módja tökéletes, 50:50 arányú első-hátsó tengelyterhelést biztosít. Az autó könnyű, mégis merev alumínium-acél kompozit vázszerkezetének köszönhetően az úthoz remekül tapadó, semlegesen viselkedő és kiegyensúlyozott autó hihetetlenül magabiztosan irányítható.

Merevebb, precízebb

A különösen merev karosszéria lehetővé tette a futómű-geometria részletekbe menő finomítását és a lengéscsillapítás pontos hangolását. Az első segédvázkeret és a hosszlengőkarok bekötési pontjai extrém merevek, ami pontos kanyarvételi tulajdonságokat eredményez. Az alumíniumból készült hosszlengőkarok és csapágyak a rugózatlan tömeget csökkenve járulnak hozzá a kiemelkedő dinamizmushoz és hatékonysághoz.

Arany középút

A legfontosabb szempont a tengelytáv és a nyomtáv közötti, megfelelő arány eltalálása volt. Akkor érhető el egyszerre kiváló dinamizmus és kiemelkedő stabilitás, ha ez az arány 1,5 és 1,6 közé esik. A Toyota GR Supra tervezésekor ezért a fejlesztők az „arany középutat”, vagyis az 1,55-ös arányt célozták meg.

 

 

Teljesítmény

A versenypályákon is otthonosan mozgó új Toyota GR Supra 3,0 literes, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A kettős megfúvású turbótöltő, a precíz közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés 340 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot hoz ki a blokkból, ami 4,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra.

 

 

 

Üzemmódok

Az új Toyota GR Supra vezetője kétféle üzemmód közül választhat. Amikor a Normal beállításról átkapcsol a Sport üzemmódra, megváltozik a motorhang, gyorsabbá válnak a gázreakciók, és módosulnak a váltási pontok, továbbá a lengéscsillapítás, a kormánymű, valamint az aktív differenciálmű beállításai. A VSC menetstabilizáló rendszer különleges „versenypálya” állásában a rendszer korlátozottan avatkozik közbe, így a vezető aktívabban uralhatja a jármű teljesítményét.

 

Aktív differenciálmű

Az új Toyota GR Supra alapfelszerelése az aktív differenciálmű, ami az abroncsok tapadási határán nagy mértékben javítja az autó stabilitását és tapadását. A rendszer kedvező hatása a kanyarvétel minden fázisában érezhető; fokozott stabilitást nyújt a fékezés és az ívmenet során, majd maximális tapadással segíti a kigyorsítást.

 

8 fokozatú automata sebességváltó

A sima járású, hathengeres motorhoz csatlakozó, modern nyolcfokozatú automata sebességváltó villámgyors fel- és visszakapcsolást biztosít. A fokozatok a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel kézzel is kapcsolhatók, hogy az autó még a kanyarokban is tökéletesen uralható legyen.

Nagy teljesítményű fékrendszer

Négydugattyús Brembo féknyergek biztosítják, hogy az új Toyota GR Supra vezetője magabiztosan kiaknázhassa autója dinamikus képességeit. A 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon kiváló tapadású Michelin Pilot Super Sport abroncsok feszülnek.

Gyorsítás álló helyzetből

A rajtautomatika maximális tapadást és intenzív álló helyzetből való gyorsítóképességet biztosít; használatával az új Toyota GR Supra mindössze 4,3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát - majd dinamikusan gyorsul tovább, egészen a 250 km/órás végsebességig.

 

 

 

 

Dizájn

Hosszú motorházfedelével, kompakt karosszériájával és a dupla buborékos tetőkialakításával az új Toyota GR Supra garantáltan fellelkesíti majd a sebesség megszállottjait, de a klasszikus sportkocsik rajongóinak szívét is megdobogtatja. A "Sűrített Extremitás" formavilágát először a drámai hatású FT-1 koncepcióautóban csodálhattuk meg, amit a kaliforniai CALTY stúdió tervezett, hatásosan elegyítve a praktikus, áramvonalas formákat a modern, erőteljes látványvilággal, amiből csak úgy süt a teljesítmény ígérete.

 

Sűrített Extremitás

A „sűrített extremitás” dizájn-koncepció közvetlenül utal a jármű fizikai felépítésére. A "sűrített" szó érzékletesen fejezi ki a rövid tengelytáv, a nagy kerekek és a rövid karosszéria kombinációját, míg az "extremitás" az autó széles kiállásában, szorosan a vezető köré szabott kabinjában és széles nyomtávjában ölt testet, ami hatásosan járul hozzá a kiváló irányíthatósághoz és menetstabilitáshoz.

 

A GAZOO Racing tapasztalatai alapján kidolgozott aerodinamika

A világklasszis motorsport-mérnökök által tervezett Toyota GR Supra kialakítása során maximálisan ügyeltek a légellenállás és a felhajtóerő optimális egyensúlyára, illetve a két tengely közötti, ideális tömegeloszlásra. A „dupla buborék” tetőkialakítás például csökkenti a jármű homlokfelületét, ezáltal mérsékli a légellenállást, anélkül, hogy ezzel korlátozná a fejteret.

 

Izgalmas részletmegoldások

Az új Toyota GR Supra széles nyomtávjának és rövid tengelytávolságának impozáns látványát 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák és hatlencsés LED-es fényszórók egészítik ki. Tovább erősíti a motorsportos hangulatot, hogy a LED-pontokból álló, karakteres megjelenésű hátsó ködfény és a tolatólámpa a lökhárító alsó részének közepén kapott helyet.

 

 

 

 

Kényelem

Vezetőközpontú kabinjával, versenyautós üléseivel és prémium technológiájával az új Toyota GR Supra rendkívül sokoldalú autó, ami ha kell, egy GT kényelmét nyújtja, ám ha a vezető arra vágyik, egy sportkocsi izgalmát és uralhatóságát kínálja. A 8,8 colos központi multimédia rendszeren át elérhető a navigáció, a Supra Connect funkció (bizonyos piacokon), a zenelejátszás és a telefon-kihangosítás, a mindennapi használhatóságot pedig megkönnyíti az intelligens ajtónyitás, a nyomógombos motorindítás és a tágas, bővíthető csomagtér.

Versenyautós ülések

Az új Toyota GR Supra motorsport-ihletésű, motoros állítású (és motoros deréktámaszos) üléseit beépített fűtőrendszer és memória funkció egészíti ki. Az Active változatok Alcantara, illetve a Premium és A90 Edition változatok bőrkárpitozású ülései minden helyzetben kényelmesek, mégis kiváló megtámasztást biztosítanak, különösen versenypályán.

Adaptív fényszórók

Az új Toyota GR Supra vezetője mindig remekül látja az utat. Az adaptív fényszórók, a hátsó helyzetjelzők, valamint a nappali fények LED technológiát alkalmaznak, a külső és a belső visszapillantó tükrök egyaránt automatikusan elsötétednek. A kényelmet esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera fokozza.

Kiváló minőségű infotainment-rendszer

Amikor a vezető nem száguldani, hanem csak kellemesen suhanni akar, élvezni fogja az Active modellváltozat 10 hangszórós audiorendszerét (Bluetooth® funkcióval és USB-portokkal), valamint a 8,8 kijelzőről kezelhető navigációt, amit (bizonyos piacokon) Supra Connect funkció egészít ki. A Premium kivitel felszereltségében 12 hangszórós JBL prémium hangrendszer és vezeték nélküli telefontöltő is szerepel.

A biztonság a legfontosabb

Mivel az új Toyota GR Supra egy nagy teljesítményű sportkocsi, tervezése során a biztonság is kiemelt fontosságot élvezett. A Supra Safety+ csomag holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet funkciót, ráfutásra figyelmeztető funkciót, továbbá automata vészfékezéssel felvértezett, intelligens parkolássegítő szenzorokat tartalmaz. Ezeken túlmenően rendelkezésre áll az E-Call funkció, amely súlyos ütközés esetén automatikusan tájékoztatja a mentőszolgálatot a baleset helyszínéről. A Toyota GR Supra alapfelszerelésének része az adaptív sebességtartó automatika és a stop and go rendszer.

 

 

 

Cockpit

Az együléses versenygépek mintájára felépített cockpit az új Toyota GR Supra vezetőjét helyezi a középpontba. Az ülések állítható oldaltámaszai és a nagyméretű térdtámaszok stabilizálják a testet a lendületes kanyarokban, miközben a digitális műszeregység és a head-up kijelző (a Premium változatban) a vezető látóterében jeleníti meg a sebességadatokat, illetve az infotainment rendszer és a navigációs rendszer információit.

 

 

Teljesítményadatok

 

A motor teljesítménye 340 DIN LE @ 5.000 - 6.500 1/perc
A motor forgatónyomatéka 500 Nm @ 1.600 – 4.500 1/perc
Gyorsulás 
(0-100 km/óra)
4,3 mp
Végsebesség 
(elektronikusan korlátozott)
250 km/óra
CO2-kibocsátása 
(kombinált NEDC)
170 g/km

Galériák

Toyota GR Supra

 

Dokumentumok

  • GR Supra