A több mint 50 évnyi gazdag hagyományokat hordozó új Toyota GR Suprában legjobb mérnökeink tudása ölt testet. Lelkesítő teljesítményével, lenyűgöző kiegyensúlyozottságával és agilitásával ez az autó a vezetés vegytiszta örömét kínálja az autózás rajongóinak.
Az autó bevezetésének első évében 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg az új Toyota GR Supra. Ők lesznek az elsők, akik kiélvezhetik ezt a letisztult, vérbeli sportkocsit, emellett pedig Supra-tulajdonosként számos különleges előnyben részesülnek majd.
Az új Toyota GR Supra elöl elhelyezett, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. Országút vagy versenypálya, egyre megy: ez a nagy teljesítményű sportkocsi 340 lóerőt hoz ki 3,0 literes turbómotorjából - és ez a titka a mindig rendelkezésre álló erőnek és az azonnali reakciónak.
Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.
A Supra összes generációját azonos genetikai kód köti össze: két alapvető jellemvonás, amelyek minden kultikus sportkocsinkban megjelentek, és egészen a 2000GT modellig vezethetők vissza. Az egyik a sima járású, élénk gázreakciókat kínáló soros hathengeres motor, a másik pedig az orrmotoros-hátsókerékhajtású konfiguráció. Ez a vegytiszta, hibátlan vezetési élmény igazi garanciája.
Motor
2,0 és 2,3 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1967-1970
Teljesítmény
109-től 150 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
8,6 másodperc
Motor
2,0, 2,6 és 2,8 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1978-1981
Teljesítmény
110-től 123 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
10,2 másodperc (2.8)
Motor
2,0 és 2,8 literes soros hathengeres
Gyártás időszaka
1981-1986
Teljesítmény
125-től 178 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
9,8 másodperc (2.8)
Motor
2,0 és 2,5 literes soros hathengeres, valamint 3,0 literes turbótöltésű soros hathengeres
Gyártás időszaka
1986-1993
Teljesítmény
160-tól 276 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
6,4 másodperc (3.0)
Motor
3,0 literes soros hathengeres és 3,0 literes ikerturbós soros hathengeres
Gyártás időszaka
1993-2002
Teljesítmény
276-tól 326 lóerőig
Gyorsulás 0-100 km/órára
4,6 másodperc (3.0 turbo)
Az új Toyota GR Supra fejlesztésénél nemcsak a puszta teljesítményadatok vagy köridők számítottak – sokkal inkább az, hogy a vezető mit érez a kormánykerék mögött. Felvillanyozó teljesítményével, kiegyensúlyozottságával és fordulékonyságával az új Toyota Supra a vezetési élmény csúcsára röpíti az autózás szerelmeseit.
Az új Toyota GR Supra egy telivér sportkocsi. A rövid tengelytávolság, a széles nyomtáv, a kis tömeg, az alacsony súlypont és a rendkívül merev karosszéria tökéletes kombinációjának köszönhetően az autózás szerelmesei az erő, a fordulékonyság és a precíz irányíthatóság magával ragadó élményére számíthatnak. Ez a fajta vezetési élmény nem tűr kompromisszumokat.
Az adaptív futómű (AVS) fontos szerepet játszik az új Toyota GR Suprában. A különleges MacPherson rugóstagos első és az öt lengőkaros hátsó futómű kényelmes rugózást kínál, amikor a vezető kellemes autózásra vágyik, de tűpontos uralhatóságot biztosít, amikor ki akarja élvezni a sportkocsi képességeit.
Az új Toyota GR Supra orrmotoros-elsőkerékhajtású építési módja tökéletes, 50:50 arányú első-hátsó tengelyterhelést biztosít. Az autó könnyű, mégis merev alumínium-acél kompozit vázszerkezetének köszönhetően az úthoz remekül tapadó, semlegesen viselkedő és kiegyensúlyozott autó hihetetlenül magabiztosan irányítható.
A különösen merev karosszéria lehetővé tette a futómű-geometria részletekbe menő finomítását és a lengéscsillapítás pontos hangolását. Az első segédvázkeret és a hosszlengőkarok bekötési pontjai extrém merevek, ami pontos kanyarvételi tulajdonságokat eredményez. Az alumíniumból készült hosszlengőkarok és csapágyak a rugózatlan tömeget csökkenve járulnak hozzá a kiemelkedő dinamizmushoz és hatékonysághoz.
A legfontosabb szempont a tengelytáv és a nyomtáv közötti, megfelelő arány eltalálása volt. Akkor érhető el egyszerre kiváló dinamizmus és kiemelkedő stabilitás, ha ez az arány 1,5 és 1,6 közé esik. A Toyota GR Supra tervezésekor ezért a fejlesztők az „arany középutat”, vagyis az 1,55-ös arányt célozták meg.
A versenypályákon is otthonosan mozgó új Toyota GR Supra 3,0 literes, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A kettős megfúvású turbótöltő, a precíz közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés 340 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot hoz ki a blokkból, ami 4,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra.
Az új Toyota GR Supra vezetője kétféle üzemmód közül választhat. Amikor a Normal beállításról átkapcsol a Sport üzemmódra, megváltozik a motorhang, gyorsabbá válnak a gázreakciók, és módosulnak a váltási pontok, továbbá a lengéscsillapítás, a kormánymű, valamint az aktív differenciálmű beállításai. A VSC menetstabilizáló rendszer különleges „versenypálya” állásában a rendszer korlátozottan avatkozik közbe, így a vezető aktívabban uralhatja a jármű teljesítményét.
Az új Toyota GR Supra alapfelszerelése az aktív differenciálmű, ami az abroncsok tapadási határán nagy mértékben javítja az autó stabilitását és tapadását. A rendszer kedvező hatása a kanyarvétel minden fázisában érezhető; fokozott stabilitást nyújt a fékezés és az ívmenet során, majd maximális tapadással segíti a kigyorsítást.
A sima járású, hathengeres motorhoz csatlakozó, modern nyolcfokozatú automata sebességváltó villámgyors fel- és visszakapcsolást biztosít. A fokozatok a kormánykeréken elhelyezett váltófülekkel kézzel is kapcsolhatók, hogy az autó még a kanyarokban is tökéletesen uralható legyen.
Négydugattyús Brembo féknyergek biztosítják, hogy az új Toyota GR Supra vezetője magabiztosan kiaknázhassa autója dinamikus képességeit. A 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon kiváló tapadású Michelin Pilot Super Sport abroncsok feszülnek.
A rajtautomatika maximális tapadást és intenzív álló helyzetből való gyorsítóképességet biztosít; használatával az új Toyota GR Supra mindössze 4,3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát - majd dinamikusan gyorsul tovább, egészen a 250 km/órás végsebességig.
Hosszú motorházfedelével, kompakt karosszériájával és a dupla buborékos tetőkialakításával az új Toyota GR Supra garantáltan fellelkesíti majd a sebesség megszállottjait, de a klasszikus sportkocsik rajongóinak szívét is megdobogtatja. A "Sűrített Extremitás" formavilágát először a drámai hatású FT-1 koncepcióautóban csodálhattuk meg, amit a kaliforniai CALTY stúdió tervezett, hatásosan elegyítve a praktikus, áramvonalas formákat a modern, erőteljes látványvilággal, amiből csak úgy süt a teljesítmény ígérete.
A „sűrített extremitás” dizájn-koncepció közvetlenül utal a jármű fizikai felépítésére. A "sűrített" szó érzékletesen fejezi ki a rövid tengelytáv, a nagy kerekek és a rövid karosszéria kombinációját, míg az "extremitás" az autó széles kiállásában, szorosan a vezető köré szabott kabinjában és széles nyomtávjában ölt testet, ami hatásosan járul hozzá a kiváló irányíthatósághoz és menetstabilitáshoz.
A világklasszis motorsport-mérnökök által tervezett Toyota GR Supra kialakítása során maximálisan ügyeltek a légellenállás és a felhajtóerő optimális egyensúlyára, illetve a két tengely közötti, ideális tömegeloszlásra. A „dupla buborék” tetőkialakítás például csökkenti a jármű homlokfelületét, ezáltal mérsékli a légellenállást, anélkül, hogy ezzel korlátozná a fejteret.
Az új Toyota GR Supra széles nyomtávjának és rövid tengelytávolságának impozáns látványát 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák és hatlencsés LED-es fényszórók egészítik ki. Tovább erősíti a motorsportos hangulatot, hogy a LED-pontokból álló, karakteres megjelenésű hátsó ködfény és a tolatólámpa a lökhárító alsó részének közepén kapott helyet.
Vezetőközpontú kabinjával, versenyautós üléseivel és prémium technológiájával az új Toyota GR Supra rendkívül sokoldalú autó, ami ha kell, egy GT kényelmét nyújtja, ám ha a vezető arra vágyik, egy sportkocsi izgalmát és uralhatóságát kínálja. A 8,8 colos központi multimédia rendszeren át elérhető a navigáció, a Supra Connect funkció (bizonyos piacokon), a zenelejátszás és a telefon-kihangosítás, a mindennapi használhatóságot pedig megkönnyíti az intelligens ajtónyitás, a nyomógombos motorindítás és a tágas, bővíthető csomagtér.
Az új Toyota GR Supra motorsport-ihletésű, motoros állítású (és motoros deréktámaszos) üléseit beépített fűtőrendszer és memória funkció egészíti ki. Az Active változatok Alcantara, illetve a Premium és A90 Edition változatok bőrkárpitozású ülései minden helyzetben kényelmesek, mégis kiváló megtámasztást biztosítanak, különösen versenypályán.
Az új Toyota GR Supra vezetője mindig remekül látja az utat. Az adaptív fényszórók, a hátsó helyzetjelzők, valamint a nappali fények LED technológiát alkalmaznak, a külső és a belső visszapillantó tükrök egyaránt automatikusan elsötétednek. A kényelmet esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera fokozza.
Amikor a vezető nem száguldani, hanem csak kellemesen suhanni akar, élvezni fogja az Active modellváltozat 10 hangszórós audiorendszerét (Bluetooth® funkcióval és USB-portokkal), valamint a 8,8 kijelzőről kezelhető navigációt, amit (bizonyos piacokon) Supra Connect funkció egészít ki. A Premium kivitel felszereltségében 12 hangszórós JBL prémium hangrendszer és vezeték nélküli telefontöltő is szerepel.
Mivel az új Toyota GR Supra egy nagy teljesítményű sportkocsi, tervezése során a biztonság is kiemelt fontosságot élvezett. A Supra Safety+ csomag holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet funkciót, ráfutásra figyelmeztető funkciót, továbbá automata vészfékezéssel felvértezett, intelligens parkolássegítő szenzorokat tartalmaz. Ezeken túlmenően rendelkezésre áll az E-Call funkció, amely súlyos ütközés esetén automatikusan tájékoztatja a mentőszolgálatot a baleset helyszínéről. A Toyota GR Supra alapfelszerelésének része az adaptív sebességtartó automatika és a stop and go rendszer.
Az együléses versenygépek mintájára felépített cockpit az új Toyota GR Supra vezetőjét helyezi a középpontba. Az ülések állítható oldaltámaszai és a nagyméretű térdtámaszok stabilizálják a testet a lendületes kanyarokban, miközben a digitális műszeregység és a head-up kijelző (a Premium változatban) a vezető látóterében jeleníti meg a sebességadatokat, illetve az infotainment rendszer és a navigációs rendszer információit.
A motor teljesítménye | 340 DIN LE @ 5.000 - 6.500 1/perc |
A motor forgatónyomatéka | 500 Nm @ 1.600 – 4.500 1/perc |
Gyorsulás (0-100 km/óra) |
4,3 mp |
Végsebesség (elektronikusan korlátozott) |
250 km/óra |
CO2-kibocsátása (kombinált NEDC) |
170 g/km |